MISTRZOSTWO ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE
Narzędzia psychologiczne i motywacyjne podnoszące frekwencję, poziom sprawności fizycznej i odporności psychicznej uczniów na lekcji w-f
KONGRES W FORMULE MENTAL SPORT
Kluczowe elementy psychologii sportu na lekcji WF!
3 filary kongresu w formule Mental Sport
O tym będziemy mówić:
Jak zbudować mocny mental i odporność psychiczną u uczniów wykorzystując potencjał zajęć sportowych?
Jak dzięki narzędziom sztucznej inteligencji zamienić lekcje wf w spersonalizowane, angażujące i efektywne doświadczenie dla uczniów?
Co motywuje i demotywuje na lekcji WF i jak sprawić, aby znienawidzony przez uczniów test Coopera stał się wyzwaniem?
W jaki sposób wspierać zdrowie psychiczne uczniów w rywalizacji sportowej na wyższym szczeblu i stawianiu kolejnych kroków w sportowej karierze?
Prelegenci Poznaj naszych ekspertów
dr Łukasz Bojkowski
Małgorzata Knaga
Marek Grzywna
dr Anna Ussorowska
dr Piotr Wróblewski
Natalia Fedan
W czasie kongresu zaprezentujemy najlepsze metody psychologiczne, które pomogą Ci realnie rozwiązać problemy uczniów rezygnujących z ćwiczeń z powodu:
Braku motywacji do ćwiczeń
Lęku przed oceną
Nieakceptowania swojej cielesności
Stresu przed rywalizacją
Konfliktu z rówieśnikami
Program Kongresu 26 kwietnia 2024 r., godz. 09:00 - 15:30
MENTAL W SPORCIE, SPORT W MENTALU.
- TRENER-PSYCHOLOG: W jaki sposób w realiach szkolnych kształtować odporność psychiczną i emocjonalną uczniów z wykorzystaniem potencjału zajęć sportowych w szkole i poza nią?
- OCENA: W jaki sposób zaangażować ucznia do opracowania indywidualnych planów działania, zachęcających do aktywności fizycznej. Sposoby nagradzania osiągnięć i postępów ucznia oraz współpraca z rodzicami w opracowywaniu strategii wsparcia dla dziecka.
- CASE STUDY: PRACA Z UCZNIEM W KRYZYSIE – jak dbać o dobrostan uczniów oraz jak pomóc im radzić sobie z trudnościami, takimi jak: lęk przed oceną, konflikt z rówieśnikami, nieakceptowanie swojej cielesności?
- CASE STUDY W PRACY INDYWIDUALNEJ: Strategie pracy z uczniem na „nie”, czyli „nie przebiorę się”, „nie będę ćwiczyć”, „nie mogę przegrać” – techniki komunikacji, budowanie atmosfery zaufania i akceptacji ucznia oraz radzenia sobie z porażkami.
- SESJA ĆWICZEŃ: Trening motywacyjny z pytaniami do eksperta.
TRENER-MOTYWATOR.
- RAPORT „REZYGNACJA Z LEKCJI WF”: Case study wskazujące skąd czerpią motywację do ćwiczeń uczniowie (amatorzy i zawodnicy), którzy podejmują pozaszkolną aktywność fizyczną – na podstawie wyników badań.
- PRESJA SPORTOWA: Rywalizacja i wynik jako źródło napięć - lęku przed porażką, oceną ze strony innych i braku satysfakcji z aktywności sportowej. Jak dotrzeć do motywacji wewnętrznej dzieci i młodzieży oraz sprawić, aby znienawidzony przez uczniów test Coopera stał się wyzwaniem?
- KLIMAT MOTYWACYJNY: Jak pomóc uczniom dzięki aktywności fizycznej osiągnąć dobre funkcjonowanie i dobrostan psychofizyczny? 5 zasad ułatwiających wdrożenie na lekcjach „klimatu motywacyjnego”.
- TOP PROGRAMY W TWOJEJ SZKOLE: Program „Model i7W” i/lub Program „Dam Radę!” jako skuteczna metoda pomagania uczniom w przezwyciężaniu problemów z emocjami i zachowaniem.
- SESJA ĆWICZEŃ: Trening mentalny z pytaniami do eksperta.
Przerwa godz. 11:40- 12:00
SPORTOWY AI.
- AI na LEKCJI WF: W jaki sposób personalizować ćwiczenia i treningi, opierając się na analizie indywidualnych zdolności fizycznych uczniów? Dostosowanie intensywności treningów, udoskonalanie technik nauczania i wykorzystanie AI do analizy efektywności zastosowanych metod nauczania.
- APLIKACJE I INTERAKTYWNE PLATFORMY DO NAUKI TECHNIK SPORTOWYCH: Ewaluacja i analiza techniki ruchowej i postępu fizycznego. Przykłady konkretnych narzędzi opartych na technologii AI. Coach’s Eye, Dartfish, Fitbit, Garmin Connect, Skillastics itp.
- WYZWANIA, SZANSE I ZAGROŻENIA W DOBIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI: Ochrona danych uczniów i nauczycieli oraz edukacja w zakresie obsługi narzędzi AI. Etyczne zastosowania AI w rozwoju fizycznym uczniów, potencjalne korzyści długoterminowe w edukacji oraz wdrażanie sztucznej inteligencji do programu nauczania wychowania fizycznego.
- SESJA ĆWICZEŃ: Prezentacja eToolBoxa z listą praktycznych narzędzi AI i możliwością zadawania pytań do eksperta, który odpowie na wszelkie kwestie związane z wymienionymi narzędziami.
Przerwa godz. 13:30 - 14:00
MISTRZOSTWO ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE.
- TRENER-PSYCHOLOG. W jaki sposób nauczyciel i trener powinien skutecznie wspierać zdrowie psychicznego młodych sportowców? Skutki psychologiczne nadmiernego stresu u uczniów.
- TECHNIKI: Prezentacja technik analizowania presji związanej ze sportem, oczekiwaniami społecznymi i własnymi młodych sportowców oraz technik komunikacyjnych i motywacyjnych przydatnych w pracy z młodym sportowcem.
- ZRÓWNOWAŻONY TRENING i PROGRAMY. Istota zrównoważonego treningu, skutki przetrenowania i braku odpoczynku u uczniów na różnych poziomach sportowych. Przykłady programów treningowych, które uwzględniają pracę umysłową, koncentrację i zdrowie psychiczne.
- KOMUNIKACJA. Rola otwartej komunikacji w zespole treningowym oraz z rodziną młodego sportowca. Jak rozpoznać sygnały wskazujące na problemy z psychiką u uczniów – praktyczne wskazówki dla nauczycieli i trenerów w rozpoznawaniu i reagowaniu na kryzysy psychiczne.
- SESJA EKSPERCKA na podstawie przypadków z gabinetu psychologa sportowego.
Program warsztatów
JAK OCENIAĆ i DOCENIAĆ Wdrożenie skutecznych zasad oceniania na lekcji wychowania fizycznego.
W czasie warsztatu krok po kroku pokażemy, jak ustrzec się błędów i wdrożyć skuteczne strategie oceniania i nagradzania uczniów o różnym poziomie sprawności fizycznej.
- KRYTERIA OCENIANIA. W jaki sposób jasno przedstawić kryteria oceniania i zderzyć je z indywidualnym podejściem do potrzeb rozwojowych ucznia – czyli jak grać fair play z każdym uczniem, aby uczeń nie czuł się karany za słabsze uwarunkowania fizyczne.
- WYMAGANIA EDUKACYJNE. Jak dostosować wymagania do możliwości ucznia na różnych poziomach kształcenia z uwzględnieniem możliwości i ograniczeń oraz mocnych stron rozwoju i funkcjonowania dziecka.
- NIEOBECNOŚĆ, NIEDYSPOZYCJA, NIEPRZYGOTOWANIE. Jak ocenić ucznia nieuwzględniającego zajęć WF? Skuteczne techniki komunikacji z uczniami, zrozumienia stanu ucznia oraz przyczyn, dla których unika on lekcji WF.
- OCENA A INFORMACJA ZWROTNA. Jak motywować ucznia do poprawiania osiągów i rozwijania swojej sprawności fizycznej. Techniki komunikacji z uczniem i informowanie o składowych wystawianej oceny.
- CASE STUDY: Jak dopasować ucznia do konkretnej roli w ramach programów prozdrowotnych i sportowego życia szkoły, które mogą podlegać ocenie z WF lub zachowania.
SELF-REG NA LEKCJI WF. Trening regulacji emocji i radzenia sobie z porażką na zajęciach wf i w przygotowaniu do zawodów
W czasie warsztatu zaprezentujemy skuteczne techniki samoregulacji emocji, które pomogą uczniom radzić sobie ze sportowymi porażkami, presją rywalizacji i obciążeniem treningowym.
- SAMOREGULACJA W KONTEKŚCIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO. Specyfika regulowania emocji przed, w trakcie i po aktywności fizycznej. Wpływ ćwiczeń fizycznych na produkcję endorfin
- SESJA PRAKTYCZNA: Propozycje aktywności wspierających samoregulację i wyrażanie emocji poprzez ruch.
- SESJA PRAKTYCZNA: Poznanie i rozumienie emocji – ucznia, nauczyciela, trenera i rodzica. Techniki oddychania, relaksacji i ćwiczenia mindfulness do wdrożenia na lekcji WF „od zaraz”. Przykłady ćwiczeń.
- SCENARIUSZE LEKCJI: Omówienie krok po kroku scenariuszy lekcji z elementami samoregulacji. Praktyka samoregulacji w grupie i indywidualnie. Symulacje sytuacji stresowych i poszukiwanie rozwiązania z wykorzystaniem technik samoregulacji emocji.
Kup biletWeź udział w konferencji
Pula biletów jest ograniczona
- Udział online we wszystkich panelach merytorycznych
- Udział online we wszystkich panelach merytorycznych
- Udział online w specjalistycznych warsztatach
Masz już bilet na Kongres,
ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!
DLACZEGO ORGANIZOWANE PRZEZ NAS WYDARZENIA SĄ NAJLEPSZE?
Zaufaj naszemu doświadczeniu i wiedzy
Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:
- Chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat wpływu psychologii na rozwój sportowy ucznia, jego zdrowy tryb życia i świadomość własnego ciała.
- Zależy Ci, aby jak najlepiej wspierać poczucie własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi.
- Szukasz sposobów na wzrost jakości prowadzonych przez siebie zajęć wychowania fizycznego oraz na zaangażowanie uczniów na lekcjach WF.
- Zastanawiasz się, jak pracować z rodzicami, których dziecko ma zdolności sportowe i wkracza na ścieżkę sportowej rywalizacji.
- Chcesz wiedzieć, jak właściwie zareagować na agresję i przemoc w Twojej grupie, oraz jak grać fair play wobec uczniów o różnej sprawności fizycznej.
Partnerzy
KontaktMasz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń
Certyfikowany Ogólnopolski Kongres dla Nauczycieli Wychowania Fizycznego i Trenerów Sportowych
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel: 61 66 55 800
tel kom: 536 077 338
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00