
CERTYFIKOWANY KONGRES DLA NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I TRENERÓW SPORTOWYCH
Nowa podstawa programowa z WF w roku szkolnym 2025/2026
Wytyczne MEN, nowe zasady prowadzenia zajęć i oceniania sprawności fizycznej uczniów
Warsztat II – 18:00 – 20:00

Od 1 września lekcje wychowania fizycznego czekają duże zmiany. Ministerstwo Edukacji Narodowej chce w ten sposób ograniczyć plagę zwolnień lekarskich z zajęć. Twoja rola jako nauczyciela WF zyskuje nowy wymiar – stajesz się doradcą i diagnostą. Zamiast oceniać uczniów tylko przez pryzmat wyników, będziesz monitorować ich postępy i dostosowywać program do indywidualnych możliwości. Lekcje powinny angażować wszystkich, niezależnie od poziomu sprawności. Wprowadzono także obowiązkowe testy sprawnościowe w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz włączanie treści z zakresu edukacji zdrowotnej w ramach lekcji WF.
To prawdziwy trening zmian – a najlepiej przygotujesz się do niego z nami! Dołącz do konferencji i zyskaj wiedzę, która pomoże Ci wejść w nowy rok szkolny w świetnej formie. Bądź gotowy na nowe zasady, wyprzedź wyzwania i pokaż, że nauczyciel WF zawsze gra w pierwszej lidze.
Top tematy kongresu
Eksperci
Poszczególne tematy zostaną omówione przez doświadczonych praktyków, autorów programów edukacyjnych, ekspertów ministerialnych i konsultantów metodycznych oraz innowatorów. To osoby, które wykraczają poza tradycyjne schematy, promując nowe podejścia i techniki. Ich doświadczenie w pracy przy projektach edukacyjnych i w klubach sportowych pokazuje, jak łączyć pasję ze świadomym nauczaniem, inspirując do łamania stereotypów i wdrażania świeżych pomysłów




Zarejestruj się w najniższej cenie tylko do 17 października!!! Po tym terminie ceny wzrosną
Program Kongresu
17.12.2025 r. godz. 9:00 – 15:00

Planowanie, monitorowanie oraz ocena aktywności i sprawności fizycznej w roku szkolnym 2025/2026 – aktualne wytyczne MEN i KO.
W tej części dowiesz się jak w kontekście aktualnych wytycznych i zmian prawnych MEN i KO zmienić WF w nowoczesne narzędzie rozwoju oraz jak pogodzić założenia nowej podstawy programowej z codzienną rzeczywistością szkolną.
- Nowe cele, nowe metody. Założenia nowej podstawy vs. szkolna rzeczywistość: Jak zintegrować założenia nowej podstawy programowej z codzienną pracą nauczyciela WF m.in. w zakresie testów sprawnościowych, realizacji ćwiczeń, które są stosowane w trakcie rekrutacji do służb mundurowych i innych zawodów.
- Pomiar sprawności fizycznej w szkole podstawowej i ponadpodstawowej: Jak przeprowadzać i interpretować testy sprawnościowe zgodnie z nowymi wytycznymi, aby diagnozować, a nie tylko oceniać? Jak wykorzystywać wyniki do planowania dalszego rozwoju ucznia?
- CASE STUDY: Ocena kształtująca na lekcjach WF: jak formułować informację zwrotną, która motywuje, a nie demotywuje? Narzędzia i techniki do monitorowania postępów (np. dziennik treningowy, portfolio ucznia).
- Organizacja zajęć do wyboru: Jak skutecznie realizować i promować zajęcia sportowe, rekreacyjno-zdrowotne, taneczne i turystyczne, aby zwiększyć zaangażowanie uczniów w klasach IV-VIII?

Nauczyciel WF – manager zdrowego stylu życia. Wzmacnianie odporności psychofizycznej, kształtowanie prozdrowotnych i proekologicznych postaw na lekcji WF.
W tej części pokażemy, jak sprawić, by lekcje WF stały się fundamentem zdrowia i odporności uczniów na całe życie. Zamiast skupiać się tylko na sprawności fizycznej, nauczysz się, jak rozwijać ich siłę psychiczną i kształtować świadome, prozdrowotne postawy.
- WF w realizacji założeń edukacji zdrowotnej: jak wykorzystać lekcje do wzmacniania odporności psychofizycznej uczniów, w kontekście nowej podstawy programowej z edukacji zdrowotnej?
- Integracja międzyprzedmiotowa: praktyczne przykłady łączenia WF z innymi obszarami np. edukacją dla bezpieczeństwa, edukacją ekologiczną, aby uczyć prozdrowotnych i prospołecznych postaw.
- Zajęcia w terenie: jak bezpiecznie i efektywnie prowadzić zajęcia poza salą gimnastyczną, by kształtować kompetencje społeczne i proekologiczne?
- CASE STUDY: Jak monitorować rozwój kompetencji społecznych i zdrowotnych oraz jak formułować konstruktywną informację zwrotną?

Edukacja włączająca oraz zasady sprawiedliwości społecznej na zajęciach sportowych.
W tej części zobaczysz, jak zmodyfikować swoje lekcje w prawdziwie włączające środowisko, gdzie każdy uczeń, bez względu na swoje ograniczenia, czuje się ważny i doceniony. Dowiesz się, jak tworzyć przestrzeń, w której priorytetem jest rozwój, a nie tylko rywalizacja.
- WF a indywidualne potrzeby uczniów: w jaki sposób realizować wymagania podstawy programowej z uwzględnieniem wieku, możliwości psychofizycznych uczniów, uwarunkowań środowiskowych i sytuacji życiowej uczniów?
- STOP ograniczeniom: jak dostosowywać ćwiczenia i gry tak, aby każdy uczeń mógł brać w nich udział, niezależnie od swoich ograniczeń?
- Nauczyciel WF w zespole: współpraca nauczyciela w-f z pedagogiem szkolnym, psychologiem i rodzicami w celu stworzenia planu wspierania ucznia z konkretnymi potrzebami.
- CASE STUDY: Postępy vs. rywalizacja: jak prowadzić zajęcia, które budują poczucie sprawczości i pewność siebie, a nie tylko koncentrują się na rywalizacji i wynikach?

Lekcje WF 2.0 – nowoczesne technologie wspierające rozwój fizyczny, zdrowotny i edukacyjny uczniów.
W tej części pokażemy, jak dzięki nowoczesnym technologiom możesz zmienić lekcje WF w interaktywne i angażujące doświadczenie, które motywuje uczniów do aktywności, a tobie ułatwia pracę.
- Lekcja WF w wersji 2.0: Grywalizacja i metoda stacji zadaniowych jako narzędzia do zwiększania zaangażowania uczniów. Praktyczne przykłady ich zastosowania w trakcie lekcji.
- Mental health na lekcji WF: W jaki sposób współczesny nauczyciel wychowania fizycznego może kształtować mentalność młodych ludzi w szkole? Jak nie zniechęcić młodych do sportu i aktywności fizycznej?
- Bezpieczeństwo cyfrowe na lekcji WF: Jak odpowiedzialnie i bezpiecznie wykorzystywać dane z aplikacji i urządzeń monitorujących aktywność fizyczną uczniów?
- CASE STUDY: WFApp: Przegląd narzędzi i aplikacji, które ułatwiają planowanie treningów, monitorowanie aktywności fizycznej uczniów i gromadzenie danych w sposób cyfrowy (np. liczniki kroków, aplikacje do mierzenia tętna) wraz z appkami wspierającymi demonstrację prawidłowej techniki ćwiczeń.
CASE STUDY
Podkreślamy, że każdy moduł wzbogacony jest o analizę przypadków (case study), co gwarantuje bezpośrednie przełożenie wiedzy na Twoją codzienną praktykę.

Warsztaty
17 grudnia
15.30 – 20.00

Ocena i monitorowanie postępów uczniów na lekcji WF w świetle nowych przepisów. Narzędzia i procedury dokumentowania postępów.
Z tego warsztatu dowiesz się, jak w praktyce wdrożyć ocenę kształtującą na lekcjach WF, opartą na konstruktywnym feedbacku i samoocenie uczniów, by skutecznie monitorować ich kompleksowy rozwój, a nie tylko wyniki sportowe.
- Jak formułować konstruktywną informację zwrotną, która motywuje ucznia do dalszej pracy i wskazuje konkretne obszary do poprawy?
- Wskazówki jak stworzyć narzędzia do samooceny i oceny koleżeńskiej, by uczniowie mogli aktywnie uczestniczyć w procesie oceniania i rozwijać autorefleksję.
- Zasady dokumentowania postępów uczniów w różnych obszarach, w tym w zakresie kompetencji społecznych, zdrowotnych i motorycznych, a nie tylko wskazujących na mierzenie wyników sportowych.
- Jak opracować system monitorowania postępów, który pozwoli śledzić rozwój każdego ucznia w perspektywie długoterminowej?

Praca z uczniem ze zróżnicowanymi potrzebami na lekcjach WF. Przykłady adaptacji zajęć do potrzeb uczniów ze SPE.
Z tego warsztatu dowiesz się, jak przekształcić swoje lekcje WF w prawdziwie włączające i bezpieczne środowisko i jak skutecznie dostosowywać ćwiczenia i gry do zróżnicowanych potrzeb uczniów.
- Jak dostosować zajęcia do zróżnicowanych potrzeb uczniów, w tym tych z problemami zdrowotnymi, niepełnosprawnościami lub specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
- Lekcja WF w praktyce – prezentacja ćwiczeń i gier, które rozwijają kompetencje motoryczne, a jednocześnie uwzględniają ograniczenia.
- Dokumentacja i ewaluacja lekcji „po nowemu” – praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia dokumentacji postępów uczniów z różnymi potrzebami oraz ewaluacji skuteczności podejmowanych działań.
- Budowanie bezpiecznej atmosfery – jak stworzyć środowisko, w którym każdy uczeń czuje się akceptowany, wspierany i zmotywowany
Każdy Uczestnik Kongresu otrzyma pakiet e-booków - e-wydań:

Alternatywne zajęcia WF
Chcesz, by Twoi uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i „nie zapominali” stroju gimnastycznego? Skorzystaj z gotowych pomysłów na przeprowadzenie lekcji WF poza boiskiem szkolnym, w terenie oraz na szkolnym korytarzu, dopasowanych do każdej grupy wiekowej oraz stopnia zaawansowania uczniów.

Wychowanie fizyczne i zdrowotne
Wydanie zawiera kompleksowe informacje na temat zabaw biegowych, budowania zespołu w sporcie, pozyskiwania funduszy dla klubów oraz testów sprawności fizycznej. Dodatkowo porusza temat aktywności fizycznej osób z niepełnosprawnością.

Zarządzanie emocjami
Poradnik dla nauczycieli i pedagogów. Zawiera sprawdzone metody, strategie i narzędzia, takie jak elementy TUS czy metody Self-reg, które pomogą dzieciom rozwijać zdrowie emocjonalne i społeczne oraz radzić sobie z wyzwaniami współczesnego świata. E-book oferuje także inspirujące zabawy ruchowe wspierające zdrowie psychiczne i fizyczne.
Kup bilet grupowy i otrzymaj dodatkowy rabat na całe zamówienie.
Im więcej biletów kupujesz, tym większą zniżkę możesz otrzymać!
otrzymasz
50 zł netto
otrzymasz
105 zł netto
otrzymasz
180 zł netto
otrzymasz
275 zł netto
Jeśli chcesz zakupić kilka różnych, skontaktuj się z nami – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!
Kup bilet
Wybierz swój wariant
promocji pozostało:
Online
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 14-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- Zestaw 2 ebooków: Alternatywne zajęcia WF i Zarządzanie emocjami
- E-wydanie czasopisma Wychowanie fizyczne i zdrowotne
- Warsztat 1: Ocena i monitorowanie postępów uczniów na lekcji WF w świetle nowych przepisów. Narzędzia i procedury dokumentowania postępów.
- Warsztat 2: Praca z uczniem ze zróżnicowanymi potrzebami na lekcjach WF. Przykłady adaptacji zajęć do potrzeb uczniów ze SPE.
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział w warsztatach
+ Warsztat 1
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 14-dniowy dostęp do nagrań z kongresu i warsztatu
- Zestaw 2 ebooków: Alternatywne zajęcia WF i Zarządzanie emocjami
- E-wydanie czasopisma Wychowanie fizyczne i zdrowotne
- Warsztat 1: Ocena i monitorowanie postępów uczniów na lekcji WF w świetle nowych przepisów. Narzędzia i procedury dokumentowania postępów.
- Warsztat 2: Praca z uczniem ze zróżnicowanymi potrzebami na lekcjach WF. Przykłady adaptacji zajęć do potrzeb uczniów ze SPE.
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział w warsztatach
+ Warsztat 2
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 14-dniowy dostęp do nagrań z kongresu i warsztatu
- Zestaw 2 ebooków: Alternatywne zajęcia WF i Zarządzanie emocjami
- E-wydanie czasopisma Wychowanie fizyczne i zdrowotne
- Warsztat 1: Ocena i monitorowanie postępów uczniów na lekcji WF w świetle nowych przepisów. Narzędzia i procedury dokumentowania postępów.
- Warsztat 2: Praca z uczniem ze zróżnicowanymi potrzebami na lekcjach WF. Przykłady adaptacji zajęć do potrzeb uczniów ze SPE.
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział w warsztatach
+ Warsztat 1 + Warsztat 2
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 14-dniowy dostęp do nagrań z kongresu i warsztatów
- Zestaw 2 ebooków: Alternatywne zajęcia WF i Zarządzanie emocjami
- E-wydanie czasopisma Wychowanie fizyczne i zdrowotne
- Warsztat 1: Ocena i monitorowanie postępów uczniów na lekcji WF w świetle nowych przepisów. Narzędzia i procedury dokumentowania postępów.
- Warsztat 2: Praca z uczniem ze zróżnicowanymi potrzebami na lekcjach WF. Przykłady adaptacji zajęć do potrzeb uczniów ze SPE.
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział w warsztatach
Co wyróżnia kongres dla nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów sportowych?
KontaktMasz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA
Natalia Łodyga
natalia.Lodyga@forum-media.pl
tel. kom.: +48 601 325 345

OPIEKA MERYTORYCZNA
Agata Klimaszewska
agata.klimaszewska@forum-media.pl

WSPÓŁPRACA BARTEROWA
Natalia Zdunek
natalia.zdunek@forum-media.pl
tel. kom.: 692 057 033

ORGANIZACJA SZKOLEŃ WEWNĘTRZNYCH
Weronika Nowacka
weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel kom: 781 153 769
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00