Program
Panel I
Nauczyciel WF jako trener i mentor
  • Aktywny nauczyciel = aktywny uczeń: Team spirit czyli zestaw narzędzi, które pomogą zbudować „ducha drużyny i zespołu” podczas zajęć z wychowania fizycznego czy na SKSach
  • Rywalizacja, zabawa, umiejętności, czy wynik - czyli na co stawiać w pracy z dzieckiem i jak nie zabić sportowego talentu 
  • Jak zachęcić a nie zniechęcić – jakie przyjąć kryteria, aby postawić na jego motywacyjną rolę oceniania. W jaki sposób indywidualizować cele, zgodnie z  możliwościami fizycznymi uczniów
Panel II
Maksimum kreatywności na zajęciach – jak podążać za trendami i zainteresować uczniów
  • Praktyczne rozwiązania kształtowania wybranych  zdolności motorycznych u dzieci i młodzieży na lekcjach WF  
  • Ćwiczenia percepcyjne – jak nauczyć uczniów zbierania informacji z boiska/sali
  • Mała sala gimnastyczna - w jaki sposób zorganizować zajęcia WF o wysokiej intensywności w trudnych warunkach
  • Trening funkcjonalny na lekcjach wychowania fizycznego – czyli jak w kreatywny sposób zachęcić do aktywności fizycznej – zajęcia praktyczne 
  • Lekcja z hula hop, piłkami tenisowymi czy z pachołkami - jak optymalnie wykorzystać jeden rodzaj sprzętu, wyeliminować czas martwy i zwiększyć efektywność zajęć 
Panel III
W jaki sposób reagować w nietypowych sytuacjach podczas zajęć 
  • Na co musi zwrócić uwagę nauczyciel WF pracując z dziećmi m.in. z koślawością, skoliozą, szpotawością, płaskostopiem czy powiększoną kifozą piersiową
  • Wypadek podczas zajęć – jak reagować, jak się zabezpieczyć, jakich procedur przestrzegać aby zachować maksimum bezpieczeństwa 
Panel IV
Budowanie i utrzymanie autorytetu – czyli jak osiągnąć sukces jako nauczyciel, trener, pedagog
  • „Pan/i od rzucania piłki”-  jak zmienić stereotyp o nauczycielu WF
  • Co się sprawdza a czego unikać pracując z dziećmi i młodzieżą szkolną – czyli jak budować relacje zamiast systemu kar i nagród
  • Zaufanie, pozytywne nastawienie, konsekwentność, czyli jak budować porozumienie z uczniami - case studies